Uhell og skade
På denne siden finner du informasjon om hvordan du skal gå frem for å melde inn personskade eller skadet gjenstand.
Du kan kreve erstatning hvis du har fått skade på en eiendel
- under opphold på trikk eller T-bane
- under på- eller avstigning
- eller på grunn av andre forhold som du mener skyldes Sporveien
Erstatningskrav for såkalt tingskade blir behandlet av Sporveiens skadekontor, som vurderer om det er grunnlag for erstatning i saken din.
For å melde inn tingskade, fyller du ut skjemaet for tingskade under. Har tingskaden skjedd i sammenheng med personskade, skal du melde begge skadene i skademeldingsskjemaet for personskade.
Du kan melde inn en skadesak for å få dekket utgifter hvis du blir du skadet
- under opphold på trikk eller T-bane
- ved på- eller avstigning
- eller på grunn av andre forhold som du mener skyldes Sporveien
Sporveiens skadekontor behandler saken din og vurderer om det er grunnlag for erstatning.
For å melde inn en skadesak, fyller du ut dette skjemaet. Legg også ved dokumentasjon for de utgiftene du ønsker dekket, for eksempel
- kvitteringer
- bankutskrifter eller lignende
I tillegg trenger vi dokumentasjon på skaden, for eksempel bilder, legeattester eller bekreftelse fra lege, avhengig av skadens art og omfang.
Ved skader på kjøretøy som følge av kollisjon med trikken, har Sporveien bare kontakt med det forsikringsselskapet der kjøretøyet er forsikret. Dersom du ønsker å få erstatning for en slik skade, ber vi deg om å ta kontakt med ditt forsikringsselskap.
Skadet
Vil du melde inn en skadesak for skade på gjenstand?
Slik melder du inn personskade
Du melder inn personskadesak digitalt gjennom tjenesten eDialog, eller per post hvis du ikke har tilgang til BankID.
For å melde inn en personskadesak må du laste ned og fylle ut skademeldingsskjemaet nedenfor.
Last ned skademeldingsskjema
Benytt eDialog til å sende inn personskadeskjema
Ferdig utfylt skjema sendes til oss gjennom sikker innlogging med BankID. Gå til eDialog for å fullføre innsendingen og last opp skjemaet med nødvendig dokumentasjon (se ovenfor).
Har du ikke BankID?
Dersom du ikke har tilgang til BankID kan du sende skademeldingsskjema for personskade gjennom post. Print ut og fyll ut skjemaet ovenfor og send det til denne adressen:
Sporveien AS
Att: Skadekontoret.
Postboks 2857, Tøyen
0608 Oslo
Husk å legge ved all nødvendig dokumentasjon på tapet og/eller skaden.